Siden tidlig på 2000-tallet har Disney Channel vært preget av originale, live-action programmer som har blitt svært populære blant tenåringsjenter. Suksessen til disse showene avhenger ikke bare av hvordan de fenger det kvinnelige publikumet, men også av utviklingen av stjernesignaturer skapt av unge kvinnelige utøvere, som Raven-Symoné, Miley Cyrus og Selena Gomez. Disse programmene, sammen med deres utøvere, har generert lukrative medie- og merchandisefranchiser for Walt Disney Company. Boken gir en grundig analyse av Disney Channels programmer, samt selskapets rapporter og uttalelser fra ledelsen. Videre utforsker den også prestasjonene til Disney Channel-stjernene, deres promoteringer, medieproduksjoner, filantropiske engasjementer og entreprenørskap. Gjennom en nøye granskning av disse tekstene, prestasjonene, aktivitetene og personene, vurderer boken hvordan de reproducerer kjendiseri, synlighet og feminin performativitet som sentrale elementer i en vellykket jentelivsstil i det 21. århundre.