Boken 'Global Perspectives on Teaching Excellence' tar for seg viktigheten av å fremme og feire undervisning av høy kvalitet i høyere utdanning. Til tross for at undervisningsekspertise er et sentralt emne, er det fortsatt vanskelig å finne en universell definisjon av hva utmerket undervisning innebærer. I tillegg mangler det robust bevis som viser hvordan undervisningseffektivitet påvirker studentenes læring. Denne aktuelle boken utforsker undervisningsutmerkelse fra flere internasjonale forfatteres perspektiv, og veileder leseren gjennom det komplekse landskapet hvor undervisningsekspertise er i fokus. Den belyser også flere sentrale problemstillinger som preger fremtiden for global høyere utdanning. 'Global Perspectives on Teaching Excellence' dekker temaer som: hva som menes med undervisningsekspertise, hvordan det kan måles dersom det er mulig, og virkningen av ulike rammeverk, initiativer og priser knyttet til undervisningsekspertise. Boken tar også for seg de nye utfordringene knyttet til å levere undervisning av høy kvalitet som er tilpasset det 21. århundre. Hver kapittel inneholder en kort kritisk kommentar fra internasjonale eksperter innen feltet, og gir dermed et bredt spekter av innsikter og perspektiver.