TAYLOR & FRANCIS LTD

Going Beyond the Theory/Practice Divide in Early Childhood Education

Going Beyond the Theory/Practice Divide in Early Childhood Education

Produktbeskrivelse

Boken "Going Beyond the Theory/Practice Divide in Early Childhood Education" utforsker bruken av pedagogisk dokumentasjon som et verktøy for læring og transformasjon. Gjennom banebrytende forskning presenterer Hillevi Lenz Taguchi nye tilnærminger til læring i førskoleutdanning, der fokuset flyttes til hvilke krefter og påvirkning materielle objekter og artefakter kan ha i læringsprosesser. Ved å trekke på teoriene til feministen Karen Barad og filosofene Gilles Deleuze og Félix Guattari, belyser forfatteren hvordan gjenstander som penner, papir, leire og byggematerialer kan forstås som aktive og performative agenser. Dette utfordrer tidløse dichotomier som teori/praksis, diskurs/materie og sinn/kropp i undervisning og læring. Boken gir en rekke eksempler fra praksis som introduserer en intra-aktiv pedagogikk. Den fremhever også 'metodologiske' strategier for læring med barn i barnehager og i lærerutdanning. Eksempler på dette inkluderer nærmiljøet rundt barnehagen og barns interaksjon med sine omgivelser.

Prishistorikk

Lavest
633 KR
Høyest
665 KR
Gjennomsnitt
659 KR
Median
665 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Going Beyond the Theory/Practice Divide in Early Childhood Education
GTIN/EAN/ISBN 9780415464451
Kategorier Bøker