Brettspill blir stadig mer anerkjent som en egen kunstform, der design og estetikk er like viktige som selve spillmekanikkene. I denne håndboken deler kunstnerisk leder og grafisk designer Daniel Solis sin over 20-årige erfaring innen grafisk design for brettspill. Med en blanding av humor, rikelig med eksempler og enkle tips, tar 'Graphic Design for Board Games' deg gjennom de ulike aspektene ved grafisk design som påvirker spillopplevelsen. Boken lærer leseren hvordan man på en effektiv måte kan bruke grafiske designelementer for å forbedre spilleropplevelsen. Du vil lære å skape imponerende spillkomponenter, tydelige regelbøker og funksjonelle spillebrett som holder spillerne engasjert. Viktige egenskaper ved boken inkluderer: * Belyser unike utfordringer og løsninger knyttet til grafisk design for brettspill * Inkluderer kommentarer fra over et dusin grafiske designere spesialisert på brettspill * Forklarer komplekse konsepter med mange visuelle eksempler * Veileder designere i å inkludere heuristikker, tilgjengelighet og semiotikk. Nybegynnere vil lære grunnleggende konsepter om visuell kommunikasjon, mens mellomnivådesignere får dypere innsikt.