Den islamiske motstandsbevegelsen Hamas er utvilsomt en av de mest betydningsfulle palestinske organisasjonene i de siste tiårene. Siden opprettelsen av Hamas har organisasjonen i stor grad benyttet seg av medier som et verktøy for å mobilisere støtte til sine politiske og ideologiske agendaer. Bokens forfattere gir en grundig og systematisk gjennomgang av utviklingen av Hamas' mediestrategi, som har gjennomgått bemerkelsesverdige endringer fra graffiti til satellittsendinger. Verket identifiserer tre nøkkelfaser i Hamas' utvikling og utforsker det komplekse forholdet mellom organisasjonens politikk og bruken av media. Ved å vurdere fire sentrale elementer i Hamas' mediestrategi – mediebudskapet (diskurs), mediemål, infrastruktur og målgruppe – får vi innsikt i hvordan Hamas har bygget opp sin medieinfrastruktur, samtidig som idéen om motstand har infiltrert mediediskursen. Boken avdekker både taktiske og strategiske mål, og gir en detaljert beskrivelse av de forskjellige lagene i denne utviklingen.