Boken "Handbook of Classroom Management", tredje utgave, gir en grundig og autoritativ behandling av den nyeste forskningen og utviklingen innen klasseromsledelse i skoler. Evidensbaserte metoder for klasseromsledelse og programmer er avgjørende for å forbedre elevenes akademiske prestasjoner, atferd, sosiale og emosjonelle ferdigheter, samt motivasjon på tvers av klassetrinn. Denne omfattende boken samler akademisk forskning og banebrytende studier rettet mot doktorgradsstudenter og fakultet innen psykologi, lærerutdanning, læreplanutvikling, spesialpedagogikk og mer. Den er gjennomgått og utvidet for å inkludere oppdatert informasjon om grunnleggende temaer som effektiv undervisning, forebyggende strategier, positive atferdsintervensjoner og støtte, familie-skoledialog, juridiske problemstillinger og relaterte emner. I tillegg retter boken et nytt blikk på sosial rettferdighet, elever med autismespekterforstyrrelser, samt tilpasninger for både urbane, rurale og digitale læringsmiljøer.