Handbook of Educational Psychology and Students with Special Needs
Produktbeskrivelse
«Handbook of Educational Psychology and Students with Special Needs» tilbyr utdannings- og psykologiforskere, praktikere, beslutningstakere og masterstudenter viktig innsikt i faktorer og prosesser knyttet til læring for elever med spesielle behov. Boken tar for seg et bredt spekter av utfordringer, som oppmerksomhets- og hyperaktivitetsforstyrrelser, vansker knyttet til eksekutive funksjoner, atferds- og emosjonelle lidelser, autisme, intellektuelle funksjonshemninger, læringsvansker, dysleksi, språklige og kommunikative vansker, samt fysiske og sensoriske funksjonshemninger. Selv om mye av den pedagogiske psykologien fokuserer på 'vanlige' eller 'typisk utviklende' lærende, har relativt lite teori, forskning, måling eller praksis innen pedagogisk psykologi blitt rettet mot studenter med 'spesielle behov'. Boken belyser tydelig hvordan motivasjon og engasjement, kognisjon og nevrovitenskap, samt sosiale og emosjonelle faktorer påvirker læringsprosessen for disse elevene.