Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) for Educators
Produktbeskrivelse
Den andre utgaven av 'Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) for Educators' tar for seg konseptet og implementeringen av teknologisk pedagogisk innholdskunnskap – de nødvendige kunnskapene og ferdighetene lærere trenger for å integrere teknologi på en meningsfull måte i undervisningen innen spesifikke fagområder. Med den stadig økende innflytelsen av TPACK på både forskning og praksis i K-12 og høyere utdanning, oppdaterer denne utgaven den nåværende forståelsen av teori, forskning og praksis. Verkets innhold er delt opp i tre hovedtemaer: Aktuelle tanker om TPACK-teori, forskning på teknologisk pedagogisk innholdskunnskap innen spesifikke fagområder, samt hvordan man integrerer teknologisk pedagogisk innholdskunnskap i lærerutdanning og faglig utvikling. Hver kapittel er skrevet av eksperter innen sine respektive fagfelt som bruker TPACK-rammeverket for å dele sine perspektiver og erfaringer.