Mange utdannere ønsker å hjelpe sine studenter med å overvinne skriveutfordringer, men de fleste lærere innen høyere utdanning har ikke formell opplæring i undervisning av skriving. Denne boken fungerer som en omfattende veiledning for høyskolelektorer som ønsker å bistå studenter med å forbedre skrivingen betydelig, spesielt i kurs der skriving inngår, men ikke er hovedfokuset. Den lettfattelige guiden inneholder både konseptuelle verktøy og praktiske strategier, inkludert leksjonsplaner, standardkommentarer som lærere kan bruke for å forklare vanlige skriveproblemer, samt skriveoppgaver som hjelper studenter som sliter med skrivesperre. Temaer som håndtering av vurderingstid, reduksjon av studenters angst knyttet til skriving, gi tydelig og konstruktiv tilbakemelding, feilretting og praktiske tips for å støtte ESL-studenter, blir grundig diskutert. Denne boken er en komplett ressurs for å bistå studenter på tvers av akademiske disipliner. Ved å implementere veiledningen i denne manualen, kan ansatte ved høyskoler og universiteter effektivt forbedre skriveferdighetene til sine studenter.