Helping Students Become Powerful Mathematics Thinkers
Produktbeskrivelse
Boken 'Helping Students Become Powerful Mathematics Thinkers' er en uvurderlig ressurs for lærerutdannere, lærere, veiledere, administratorer, matematikklærere og forskere som ønsker å styrke undervisningen i matematikk. Den tar for seg Teaching for Robust Understanding (TRU) rammeverket og gir leserne innsikt i hvordan de kan anvende dette rammeverket for å forbedre undervisningen. Gjennom detaljerte casestudier dykker leserne ned i fem essensielle dimensjoner av klasseromspraksis: Matematikken; Kognitiv Etterspørsel; Rettferdig Tilgang; Eierskap, Identitet og Byrde; samt Formativ Vurdering. Bokens kjerne består av tre casestudier, der hver bruker TRU-rammeverket til å stille refleksive spørsmål til leseren om ulike aspekter ved undervisningen. Dette inkluderer spørsmål som: 'Hva er viktig i denne klassesituasjonen?', 'Hva kan elevene oppleve?', og 'Hvilken innvirkning kunne alternative undervisningsbeslutninger hatt i denne situasjonen?'. Avslutningsvis inneholder boken veiledninger for planlegging, observasjon og refleksjon som leserne kan benytte seg av i sitt eget arbeid.