Hip Heritage and Museum Practices in Contemporary Hybrid Markets
Produktbeskrivelse
I boken "Hip Heritage and Museum Practices in Contemporary Hybrid Markets" undersøker forfatterne hvordan museer prioriterer og produserer innhold, og hvordan økonomiske faktorer i stadig større grad påvirker hvordan kulturarv blir framstilt og presentert i moderne kulturminnemuseer. Boken baserer seg på etnografisk feltarbeid utført av forfatterne ved syv forskjellige museer over en periode på fem år, og gir en grundig analyse av kulturminnemuseer i nordiske, skandinaviske og nordamerikanske sammenhenger. Den undersøker hvordan økonomiske realiteter, sammen med de kulturelle kontekstene museene opererer i, påvirker hvordan disse institusjonene organiserer, forvalter og utvikler sine samlinger for å forbli relevante i samfunnet. Tidligere hadde nasjonale museer og kulturminneorganisasjoner som hovedoppgave å utdanne publikum om sin kulturelle identitet og historie, men nå er de også under press for å revurdere markedsbehovene og imøtekomme interessen fra interessenter i økende besøkstall og bedre økonomiske resultater.