I 2016 markerte man 25-årsjubileet for obligatorisk undervisning om Holocaust i engelske skoler, en reform som ble innført med den første nasjonale læreplanen i 1991. Dette året ble også den mest omfattende empiriske forskningsstudien om resultatene av Holocaust-utdanning publisert, utført av UCL Centre for Holocaust Education, med tittelen 'What Do Students Know and Understand About the Holocaust?'. Boken tilbyr en systematisk refleksjon over resultatene av et kvart århundre med Holocaust-utdanning i England, og sammenfatter senterets arbeider for å vurdere barnas kunnskap om Holocaust samt tilgjengelige ressurser for Holocaust-utdanning i England. Bidragene i boken plasseres i to kontekster: for det første gjennom papirer som situerer den britiske Holocaust-utdanningen i et historisk perspektiv og i den bredere konteksten av Englands Holocaust-kultur; og for det andre gjennom studier fra Amerika, Sveits og Tyskland som sammenligner funnene fra UCL Centre for Holocaust Education med internasjonale perspektiver. Denne boken er en viktig kilde for både akademikere og utdannere som ønsker å forstå og forbedre Holocaust-utdanning.