Boken "Hospitality Business Development" av Ahmed Hassanien og Crispin Dale tilbyr en grundig analyse av de ulike aspektene ved forretningsvekst og utviklingsprosesser i den internasjonale gjestfrihetsbransjen. Den adresserer de nødvendige trekkene ved den strategiske forretningskonteksten som enhver gjestfrihetsorganisasjon opererer innenfor. Siden første utgave har gjestfrihetsindustrien gjennomgått betydelige endringer, drevet av nye aktører, ny teknologi og utviklede globale markedsstrukturer. Denne oppdaterte utgaven tar hensyn til disse utviklingene og innfører flere nye, aktuelle emner, inkludert sosiale selskaper, forretningsmodeller, sosial kapital, verdiforslag, samskaping og delingsøkonomi. Boken inneholder også eksempler og kasusstudier fra gjestfrihetsorganisasjoner over hele verden, som illustrerer globaliseringen av gjestfrihetsnæringen. I tillegg presenterer den en oppdatert standard for å forklare konseptet, omfanget og prosessen bak utviklingen av gjestfrihetsvirksomheter. Denne boken er et uvurderlig verktøy for studenter og ambisiøse fagfolk som ønsker å forstå og navigere i det komplekse landskapet av gjestfrihetsforretningsutvikling.