TAYLOR & FRANCIS LTD

How Propaganda Became Public Relations

How Propaganda Became Public Relations

Produktbeskrivelse

I boken 'How Propaganda Became Public Relations' av Cory Wimberly, får leseren et dyptgående innblikk i propagandas opprinnelse, mekanismer og dens transformasjon til det vi i dag kjenner som public relations. Wimberly benytter seg av arkivmateriale og et bredt spekter av kilder, inkludert Foucaults teorier om regjeringsevne, politisk økonomi, liberalisme, massepsykologi og historie, for å utfordre to vanlige oppfatninger om propaganda. Først og fremst viser han at moderne propaganda ikke har sin rot i staten og aldri har vært primært knyttet til statlige tiltak; i stedet oppsto den som en profittgenererende tjeneste for næringslivet. Videre argumenterer Wimberly for at propaganda ikke er fokusert på offentlig tro og ikke primært opererer gjennom løgn og bedrag. Det er snarere et statlig apparat som har som mål å skape de offentlighetene som fritt vil følge de ønskene som deres klienter har. Siden tidlig 1900-tall har bedrifter benyttet seg av propaganda for å forme de arbeidsvillige, konsumerende og stemmende offentlighetene de trenger for å lykkes.

Prishistorikk

Lavest
529 KR
Høyest
558 KR
Gjennomsnitt
544 KR
Median
547 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn How Propaganda Became Public Relations
GTIN/EAN/ISBN 9781032086118
Kategorier Bøker