How Successful Leaders Do Business with Their World
Produktbeskrivelse
I denne grundig forskede boken presenterer Stephen Barden overbevisende bevis for at toppledere fra tidlig alder lærer å 'gjøre forretninger med verden' ved å bruke sin makt og autoritet til å inngå partnerskap snarere enn å påtvinge seg den. Basert på intervjuer med ledere innen militæret, næringslivet og utdanningssektoren, gir "How Successful Leaders Do Business with Their World" dyp innsikt i hvordan disse funnene kan anvendes i praksis. Boken viser hvordan antagelsene ledere utvikler som barn, samt hvordan de lærer å 'skape plass for seg selv', har en direkte sammenheng med hvordan de utøver sitt lederskap som voksne. Barden benytter disse funnene og innsiktene, i tillegg til studier fra sin egen karriere innen bedriftsledelse og coaching-praksis, for å beskrive et sett med felles antagelser som deles av vellykkede ledere. Boken fremhever flere nøkkelkonsepter som - Navigasjonsstilling, Partnerskapsstilling, Opposisjonsstilling og Navigasjonskompass - og gir en tydelig illustrasjon av hvordan disse konseptene spiller en rolle i effektiv ledelse.