Boken 'Inclusive College Classrooms' gir lærere forskningsbaserte praksiser og verktøy for å skape et effektivt og inkluderende læringsmiljø. Denne viktige bokens innhold fyller en tydelig mangel i pedagogisk opplæring og adresserer nåværende hindringer for inkludering i høyere utdanning. Gjennom boken får lærere hjelp til å forbedre de metodene de allerede benytter, samtidig som de identifiserer nye tilnærminger som kan berike undervisningen. Den inkluderende tilnærmingen som presenteres i boken er inspirert av kritisk pedagogikk, universell utforming for læring og intersectional social justice-pedagogikk. Forfatterne påviser utdanningspraksiser som ekskluderer historisk marginaliserte grupper og skisserer undervisningsstrategier som kan bidra til å skape klasserom der alle studenter føler seg hørt og representert. Dette tidsriktige verket er fylt med hundrevis av eksempel-leksjoner innen ulike fagfelt, nyttige tips for digital undervisning, spørsmål som kan generere dialog om varierte metoder, samt vedlegg om leksjonsplanlegging.