Indigenous Children’s Survivance in Public Schools
Produktbeskrivelse
Boken "Indigenous Children’s Survivance in Public Schools" utforsker den kultur-, samfunns- og politiske konteksten knyttet til utdanning for urfolksbarn. Gjennom en samling av personlige historier fra urfolksstudenter og lærere, får vi innblikk i hvordan de navigerer de koloniale dynamikkene som fortsatt preger offentlige skoler. Boken tar for seg en rekke sentrale utdanningsspørsmål, inkludert implementeringen av læremateriell med urfolkstema, lærerens innsats for å støtte urfolksstudenter i klasserommet, og forsøk på å gjenvinne både fysisk og kulturell plass i skolemiljøet. Samlet sett belyser disse historiene hvordan kolonisering fortsetter å påvirke erfaringene til urfolksstudenter i skolen. Ved å dokumentere den subtile intelligensen, motet, kreativiteten og overlevelsesevnen til urfolksstudenter, deres familier og lærere, utfordrer boken traditionelle fremstillinger av urfolksstudenter. Et av hovedmålene er å utvikle læreres antikoloniale kompetanse, slik at de bedre kan motarbeide kolonialisme og støtte urfolksstudenter på en mer effektiv måte.