Integrating Mindfulness into Anti-Oppression Pedagogy
Produktbeskrivelse
I boken "Integrating Mindfulness into Anti-Oppression Pedagogy" utforskes samspillet mellom oppmerksomhetstrening og undervisning om sosial rettferdighet i konteksten av høyere utdanning. Dette verket tar for seg hvordan en anti-oppressiv pedagogikk kan implementeres i universitets- og høyskoleklasserom. Å ha autentiske diskusjoner om undertrykkelse og mangfold kan ofte være utfordrende, men en mindful tilnærming gir studenter muligheten til å utforske sine egne opplevelser med medfølelse og å delta i kritisk granskning av dypt forankrede tro og verdissystemer. Boken er en engasjerende ressurs som inneholder praktiske tips for å styrke læring, håndtere vanskelige situasjoner, og integrere mindfulness-praksiser i klasserom som arbeider mot undertrykkelse. "Integrating Mindfulness into Anti-Oppression Pedagogy" er rettet mot alle som arbeider med høyere utdanning og som er interessert i pedagogiske metoder som styrker og involverer studenter i den komplekse prosessen med å avlære undertrykkelse.