Intellectual Property Rights, Copynorm and the Fashion Industry
Produktbeskrivelse
Boken 'Intellectual Property Rights, Copynorm and the Fashion Industry' av Marlena Jankowska undersøker utviklingen av motebransjen og gir en dypere forståelse av forretningsvirksomheten, samt dens forhold til opphavsrett. Gjennom analysen av kjente haute couture-designere viser boken hvordan deres forretningssans og fokus på opphavsrett fungerer som viktige verktøy for å beskytte deres markedsposisjon. Den tar også for seg de spesifikke utfordringene motebransjen står overfor, og demonstrerer betydningen av beskyttelse av intellektuell eiendom. Et sentralt mål med dette verket er å utvikle en test for opphavsrett som er spesifikk for moteprodukter, basert på en detaljert analyse av juridiske forskrifter i USA og EU-land, spesielt Italia, Frankrike, Nederland, Tyskland og Polen. Boken er særlig interessant for forskere og akademikere som arbeider innen områdene intellektuell eiendomsrett, opphavsrett, forretningsrett, moterett og design.