I sin oppdaterte utgave gir 'Intercultural Communication for Global Business' en grundig og praktisk tilnærming til tverrkulturell kommunikasjon, med særlig fokus på kommunikasjon som fundament for ledelse og globalt samarbeid. Boken vektlegger viktigheten av å bygge bevissthet og kunnskap, praktisere oppmerksomhet, samt utvikle nødvendige ferdigheter. Ved å utforske essensielle konsepter knyttet til kulturforståelse og kommunikasjon i et globalt forretningsmiljø, tilbyr denne teksten leserne muligheten til å: forstå prosessene bak tverrkulturell kommunikasjon, forbedre selvbevissthet og kommunikasjon i tverrkulturelle settinger, utvide ferdighetene i å identifisere, analysere og løse utfordringer knyttet til tverrkulturell kommunikasjon på arbeidsplassen, samt evaluere effektiviteten av egen kommunikasjon. Denne grundig oppdaterte utgaven inkluderer også nye casestudier med et økt fokus på ikke-amerikanske perspektiver, og viser hvordan disse prinsippene anvendes i den virkelige verden. Boken er rikt illustrert med friske eksempler fra forskjellige kulturer.