"Intercultural Communication" gir en kritisk innføring i det dynamiske feltet for kommunikasjon på tvers av ulike kulturer og sosiale lag. Boken tar for seg sentrale temaer som bli grundig undersøkt, utvidet og dekonstruert, noe som bidrar til leserens dypere forståelse gjennom arbeidsoppgaver og oppfølgingsspørsmål. Den fjerde utgaven av denne populære læreboken har fått oppdateringer som inkluderer: nye lesninger fra anerkjente forfattere som Kwame Antony Appiah, Yoshitaka Miike, Edward Ademolu, Siobhan Warrington, Helena Liu og Michael Zirulnik, samt Mark Orbe, som reflekterer de nyeste utviklingene i fagfeltet; fornyede og utvidede eksempler og arbeidsoppgaver, inkludert nytt materiale om en asiacentrisk tilnærming til interkulturell kommunikasjon, selfies som en global diskurs, hvordan engelsk som lingua franca påvirker interkulturell kommunikasjon i multinasjonale organisasjoner, samt fremstillinger av Afrika i kampanjer for veldedighet; og utvidede diskusjoner om temaer som interkulturell trening, volunturisme og utfordrende problemstillinger.