Vi lever i et samfunn preget av kriser, hvor tradisjonelle medier reagerer raskt på daglige og tilsynelatende uungåelige organisasjonskriser. Enten krisene har blitt mer vanlige, eller vi rett og slett er mer bevisste på dem, er de nå en stor bekymring for organisasjoner, og krisehåndtering og kommunikasjon er prioriterte områder. De fleste organisasjoner har en krisehåndteringsplan, og mange har dedikerte ansatte innen krise- og sikkerhetsledelse. Likevel har mye av fokuset vært rettet mot tiltak utenfor organisasjonen. Ved å forsømme kommunikasjonen mellom ledere og ansatte, risikerer de dårlig og inkonsekvent krisehåndtering med en reell mulighet for at krisen kan eskalere. Krisehåndtering, som veldedighet, begynner hjemme. 'Internal Crisis Communication' er en av de første veiledningene som fokuserer på kommunikasjon innad i organisasjoner, før, under og etter en krise – ikke bare i den akutte krisefasen. Boken gir en helhetlig veiledning for ledere, som vil hjelpe dem med å håndtere og begrense kriser effektivt.