Boken 'Internal Marketing' gir en grundig og tydelig innføring i et komplekst tema, og gir leseren en kompakt oversikt over den nyeste tenkningen og praksisen innen intern markedsføring. Teksten begynner med å definere hva intern markedsføring er og hvordan den fungerer. Ut fra dette fundamentet: * Presenteres den nyeste tenkningen og praksisen på området * Vises det hvordan intern markedsføring kan brukes til å legge til rette for ulike strategier som Total Quality Management (TQM), produktutvikling og endringsledelse * Belyses de teknikkene ledere må forstå for å kunne bruke intern markedsføring effektivt i sine organisasjoner * Inneholder boken en rekke internasjonale og oppdaterte eksempler og caser med beste praksis fra selskaper over hele verden. Gjennom hele boken legges det vekt på forståelsen av prinsippene som har gjort intern markedsføring til en kraftig faktor i fremgangsrike selskaper. Dette kombineres med en pragmatisk vurdering av de mange utfordringene knyttet til å implementere dette konseptet i en organisasjon.