Den internasjonale guiden til studentprestasjoner samler og kritisk vurderer de viktigste faktorene som påvirker studentprestasjoner i dag. Det finnes mange påstander, ofte i konflikt med hverandre, om hvordan man kan forbedre studentprestasjoner, noe som reiser spørsmålene 'Hva fungerer?' og 'Hva fungerer best?'. Verdensberømte bestselgende forfattere, John Hattie og Eric M. Anderman, har invitert en internasjonal gruppe lærde til å skrive korte, empirisk støttede artikler som undersøker faktorer som predikerer akademisk prestasjon innen en rekke emner og områder. I stedet for å gi instrukser om hva man skal gjøre i skoler og klasserom, tilbyr denne guiden en banebrytende kompendium av forskning som oppsummerer hva som er kjent om de viktigste innflytelsene som former studenters akademiske prestasjoner over hele verden. Leserne kan anvende denne kunnskapsbasen i sine egne skoler og klasserom. De mer enn 150 oppføringene fungerer som intellektuelle byggesteiner som kan blandes kreativt inn i nye eller eksisterende utdanningsarrangementer og har som mål å styrke utdanningen globalt.