Boken "Introducing Multimodality" gir en lettfattelig introduksjon til multimodalitet, og belyser hvordan multimodal forskningsmetode kan gi innsikt i måtene mennesker kommuniserer på. Leserne vil bli kjent med sentrale begreper og metoder på tvers av ulike domener, samtidig som de lærer å forholde seg kritisk til multimodalitetsbegrepet. Boken utfordrer inngrodde antagelser om språk og presenterer praktiske steg for å etablere en multimodal studie. Dette inkluderer formulering av forskningsspørsmål, innsamling av forskningsmaterialer, vurdering og utvikling av transkripsjonsmetoder, samt vurdering av de etiske dimensjonene ved multimodal forskning. Den inneholder også en selvstudieveiledning, som kan brukes som en uavhengig ressurs eller som grunnlag for et kortere kurs. Gjennom et variert utvalg av eksempler, tydelig praktisk støtte og et ordliste med termer, fungerer "Introducing Multimodality" som en ideell referanse for bachelor- og masterstudenter innen multimodalitet, semiotikk, anvendt lingvistikk og medier.