"Introduction to Sport Marketing" er en tilgjengelig og engasjerende introduksjon til sentrale konsepter og beste praksis innen sportmarkedsføring. Boken henvender seg til studenter med lite eller ingen forkunnskaper om markedsføring og gir en trinnvis ramme for effektiv sportmarkedsføring. Dette inkluderer alt fra å gjennomføre markedsanalyser og utvikle strategier, til detaljert planlegging og implementering. Bokens bredere perspektiv skiller den fra andre lærebøker om sportmarkedsføring, da den anerkjenner at studenter like gjerne vil måtte bruke sine markedsføringsferdigheter i lokalsport eller ideelle organisasjoner som i profesjonell sport. Dermed representerer den en av de mest realistiske og nyttige lærebøkene innen sportmarkedsføring som er tilgjengelig i dag. Den nylig reviderte og oppdaterte andre utgaven har utvidet dekning av digitale og sosiale medier, produktinnovasjon, tjenester og relasjonsmarkedsføring, samt sentrale samtidsproblemer som sosialt ansvar og bærekraft. I tillegg inneholder den et bredere utvalg av internasjonale casestudier.