Boken "Journalism Between the State and the Market" undersøker journalistikkens grunnleggende utfordringer i en tid preget av raske endringer. Med det nordiske mediemodellen som en empirisk bakgrunn, analyserer forfatteren hvordan journalistikkens posisjon mellom staten og markedet er i stadig endring. I takt med at journalistikk nærmer seg både markedet - ved å bruke algoritmer for å monetisere publikum - og staten, hvor den søker subsidier og kritiserer offentlig kringkasting, reduseres avstanden mellom disse to sfærer. Boken gir en grundig analyse av journalistikkens forhandlete stilling i en tid preget av forstyrrelser, og tilbyr et teoretisk fundament for å forstå de strukturelle forholdene journalistikk står overfor i den digitale tidsalderen. Denne utgivelsen er et nyttig verktøy for forskere, studenter og nyutdannede innen journalistikk, nyhetssosiologi og medie- og kommunikasjonstudier, og gir en teoretisk innfallsvinkel som er essensiell for å forstå de nåværende utviklingene i journalistikken.