Boken 'K-pop Dance' av Chuyun Oh utforsker utviklingen og tilstedeværelsen av K-pop-dansefandomet på sosiale medier. Gjennom fem års etnografisk feltarbeid, intervjuer, koreografi og observasjon av deltakelse med 40 amatører og profesjonelle K-pop-dansere i New York, California og Seoul, kartlegger boken utviklingen av K-pop-dans fra 1980-tallet til 2020-tallet. Den introduserer et særpreget trekk kjent som 'gestural point choreography', som innebærer fremtredende, to-dimensjonale, dekorative og medrivende bevegelser av overkroppen og ansiktet. Dette beskrives som et eksempel på det forfatteren teoriserer som 'sosiale mediedans'. Videre undersøker boken K-pop cover-dans som en form for interkulturell performance, med den tanke at ved å imitere og beundre K-pop-dans, ender fansen opp med å 'fandomme' seg selv og sine kropper. Med sitt etnografiske perspektiv på K-pop-dans og dens fandom, vil denne boken være en verdifull ressurs for studenter og forskere innen Mediestudier, Koreastudier, Performancestudier og Dans.