Denne forskningssamlingen belyser hvordan kinesisk intelligens er grunnleggende for menneskelig kommunikasjon og vår evne til å skape komplekse betydninger. Boken utforsker manifestasjonene av kinesisk intelligens på tvers av ulike disipliner innen humaniorafeltet, og sammenføyer vår fortid med vår sosiale og kulturelle fremtid. Kinesisk intelligens defineres som en høyere ordens intellektuell kompetanse som gjør det mulig for mennesker å samhandle og utvikle seg kognitivt og intersubjektivt gjennom sensorimotoriske ferdigheter og mellommenneskelig bevegelse. Forstått på denne måten, kan kinesisk intelligens gi verdifulle innblikk i hvordan mennesker utvikler sine evner til meningsdannelse, hvilket igjen påvirker samfunnet og kulturen i større grad. Ved å anerkjenne humanioras kraft til å fremme sosio-kulturell utvikling, inneholder samlingen perspektiver fra forskere innen en rekke emner, som for eksempel multimodalitet i språklæring hos barn, unge voksne innen klinisk psykologi og medisinske humaniora, samt ikke-verbal kommunikasjon i historisk kontekst.