Boken 'Leading Dynamic Information Literacy Programs' gir en grundig innføring i arbeidet til bibliotekinstruksjonskoordinatorer. Hver enkelt kapittel er skrevet av aktive koordinatorer som deler sine erfaringer med å lede informasjon- og mediekunnskapsprogrammer som er fleksible, responsive og støttende for studentenes læring. Verket tar for seg koordinatorenes arbeid innen fem tematiske områder: 'Å Kreve Vår Plass: Bibliotekundervisning i Høyere Utdanning', 'Sammen Mot Vekst', 'Læreplanutvikling', 'Meningsfull Vurdering' og 'Å Lede Endring'. Leserne vil få verdifulle innblikk fra kollegenes råd om hvordan man kan plassere informasjon- og mediekunnskap innenfor høyere utdanningsinstitusjoner, utvikle meningsfulle læreplaner og anvende vurdering på produktive måter. Mange av historiene representerer et skifte fra tradisjonelle modeller for bibliotekundervisning. I tillegg vil denne boken uten tvil inspirere til innovative tilnærminger til programledelse og utvikling, inkludert strategier for vekst.