Hvordan organisasjoner lytter, lærer og tilpasser seg sitt miljø er avgjørende for suksess og langsiktig bærekraft. Boken 'Leading the Listening Organisation' tar for seg interne interessenter og hvordan arbeidsgivere kan benytte stemningen blant sine ansatte for å forbedre beslutningstaking, innovasjon og ytelse. Den utforsker hvorfor det er viktig å lytte til medarbeidere, og hvordan man kan gjøre dette på en effektiv måte. Boken avdekker ikke bare de praksisene og prosessene som ligger til grunn for effektiv lytting, men også de lederegenskapene og tankesettet som er nødvendige for å skape motstandsdyktige organisasjoner der det føles rettferdig å jobbe. Her vil folk føle seg inspirert til å ytre seg, og hvor nye ideer kan blomstre. Den er basert på omfattende internasjonal forskning med ledere fra over 500 organisasjoner før, under og etter pandemien. Forfatterne bringer med seg tiår med internasjonal erfaring og ekspertise innen kommunikasjon med ansatte i både offentlig, privat og ideell sektor. Boken er rik på praktiske verktøy, prosesser og arbeidsrammer, og gir leserne nyttige innblikk.