Den tredje utgaven av denne betydningsfulle og banebrytende boken oppsummerer den nyeste forskningen på hvordan små barn lærer matematikk, samt de beste måtene for å utvikle grunnleggende kunnskap for å oppnå mer effektiv undervisning. I et klart og praktisk språk viser mattematikkspeiere Douglas Clements og Julie Sarama hvordan læringsforløp hjelper lærere å forstå elevenes matematiske forståelsesnivå og dermed forbedre undervisningen. Ved å fokusere på den medfødte gleden og nysgjerrigheten bak små barnas matematiske resonnement, gjør læringsforløp undervisningen mer gledelig: de hjelper lærere med å forstå de ulike kunnskapsnivåene som hver enkelt elev viser, slik at de bedre kan imøtekomme læringsbehovene til alle barn. Denne grundig reviderte og moderne tredje utgaven av 'Learning and Teaching Early Math' forblir den definitive, forskningsbaserte ressursen som hjelper lærere med å forstå læringsforløpene i tidlig matematikk og bli mer selvsikre.