I det tjueførste århundre står utdanningssektoren overfor betydelige krav om å tilpasse seg en global digital kunnskapsøkonomi. Imidlertid stilles det sjeldent spørsmål ved om denne fremtidsvisjonen er solid, oppnåelig eller ens ønskelig. I stedet er det viktig å vurdere hvilke alternative fremtider som kan være under utvikling, og hvilke krav disse kan stille til utdanningen. I "Learning Futures" trekker Keri Facer på et tiår med forskning om utdanningsinnovasjon og sosio-teknologisk endring. Hun samarbeider med lærere, forskere, digitale industrifolk, studenter og beslutningstakere for å utfordre de etablerte antagelsene om utdanningens fremtid. Boken argumenterer for at vår nåværende forståelse av fremtiden er altfor begrenset. Facer belyser mulighetene og utfordringene som de neste to tiårene kan innebære, som fremveksten av nye relasjoner mellom mennesker og teknologi, samt de demografiske endringene represenert ved aldrende befolkninger. Dette gir en ny innsikt i nødvendige tilpasninger i utdanningssystemene våre.