I denne boken deler erfarne spillutviklere, akademikere, journalister og andre sine prosesser og erfaringer innen nivådesign. Hver bidragsyter gir en unik innsikt som dekker flere aspekter av prosessen med å interagere med og skape spillnivåer – fra opplevelsen av nivåer, design av nivåer, til konstruksjon og testing av nivåer. De forskjellige perspektivene gir leserne et innblikk i tankeprosessene som ligger til grunn for å utvikle minneverdige åpne spillverdener, skremmende skrekkmiljøer, datagenererte nivåer, stemningsfulle lydlandskap og mange andre typer spillområder. Samlingen inviterer leserne inn i tankene til profesjonelle designere mens de arbeider og gir tidløse temaer om nivådesign og spillkritikk som kan inspirere både nybegynnere og erfarne designere. Nøkkelfunksjoner: Lær om prosessene fra erfarne utviklere og nivådesignere med deres egne ord. Oppdag beste praksis for å skape nivåer for overbevisende spillopplevelser og designe i fellesskap. Tilbyr dypgående analyser.