Boken «LO: TECH: POP: CULT» er en redigert samleutgave som samler internasjonale perspektiver fra kunstnere, akademikere og kuratorer innen feltet. Hensikten er å bringe innsiktene fra teorier og praksis knyttet til skredans tilbake til diskusjonene med kritiske metoder, på skjæringspunktet mellom populærkultur, lavteknologiske mediepraksiser, dans, og bevegelsesstudier, samt minoritets-perspektivene fra feminisme, queer-teori, kritiske rase-studier og mer. Denne boken representerer nye retninger innen skredansstudier, med bidrag fra både etablerte kunstnere og teoretikere, samt den neste generasjonen av fremvoksende forskere, kunstnere og kuratorer. Den bygger videre på de grunnleggende kartene av skredansstudier som har forsøkt å skissere hva som er spesielt ved denne praksisen. Gjennom sampling og omarbeiding av etablerte former for undersøkelse, kunstnerisk praksis og publikumsvaner, samt ved å suspendere og omorientere gestus til minoritære former, tar disse samtalene for seg mulighetene som skredans tilbyr.