Boken 'Luxury Fashion Marketing and Branding' gir en grundig analyse av de viktigste teoriene og konseptene som er nødvendige for å forstå markedsføringen av luksus moteprodukter. Den dekker en rekke emner som luksus motehandel, digital markedsføring og kommunikasjon, dataanalyse, nye teknologier, forbrukeratferd og PR. I tillegg inneholder læreboken en fokusert diskusjon om utfordringene luksus motevaremerker står overfor for å imøtekomme den økende etterspørselen fra kunder for etisk og bærekraftig praksis. Dette inkluderer også bekymringer knyttet til mangfold, inkludering og kulturell sensitivitet. 'Luxury Fashion Marketing and Branding' bygger på forretningspraksis og presenterer reelle eksempler og internasjonale casestudier fra både etablerte og moderne merker. Hver kapittel inneholder målsettinger og oppsummeringer for å styrke forståelsen, mens spørsmål og aktiviteter på slutten av hvert kapittel legger til rette for videre forskning og diskusjon. Boken er ideell for både bachelor- og masterstudenter innen mote, markedsføring og kommunikasjon.