I India etter liberaliseringen har vi vært vitne til en dramatisk vekst i TV-bransjen, samt en glitrende fremstilling av et dynamisk, 'skinndende' India. Gjennom en grundig etnografisk studie av Star News og Star Ananda, som omfatter intervjuer, observasjoner og innholdsanalyser, utforsker denne boken miljøet til 24-timers private nyhetskanaler i dagens India. Den gir innblikk i hvordan en av verdens mektigste nyhetskonserner fungerer, og i deres evne til å konstruere virkelighet for publikum. Basert på feltarbeid i Mumbai og Kolkata, tilbyr studien en detaljert beskrivelse av TV-redaksjonen, dens ritualer og rytmer, men går også lenger ved å undersøke hvordan redaksjonelle og kommersielle strategier i økende grad smelter sammen i en bransje drevet av profitt. Ved å analysere hvordan seertall påvirker produksjonen av en ekskluderende oppfatning av 'publikummet', samt ved å se nærmere på hundrevis av timer med nyhetsinnhold, undersøker boken hvordan nyhetskanaler bygger sin narrativ.