«Mapping BRICS Media» er den første omfattende og sammenlignende studien av det voksende medielandskapet i noen av verdens mest dynamiske og raskt voksende markeder. Denne banebrytende samlingen tar for seg ett av de mest sentrale temaene innen moderne internasjonale relasjoner – fremveksten av BRICS (Brasil, Russland, India, Kina og Sør-Afrika). Denne gruppen inkluderer ikke bare noen av verdens største befolkninger, men også de økonomiene som vokser raskest. Boken samler ledende forskere, hovedsakelig fra BRICS-landene, som undersøker hvordan fremveksten av BRICS-media vil påvirke den globale mediesfæren og kommunikasjonen. Ved å sette BRICS-landenes oppstigning i kontekst av de bredere endringene i globale maktforhold, utforsker kapitlene den enestående veksten av medielandskapet i BRICS-landene, deres historie og journalistikkpraksis, samt analyserer de nye medieforholdene mellom disse landene. Boken er skrevet på en lettfattelig måte og er tilgjengelig for et bredt publikum.