Markedsføring står i sentrum for veksten innenfor forretningsutdanning, med over en million studenter som for tiden studerer emnet verden over. Til tross for utbredt misnøye med de intellektuelle standardene innen markedsføring, har det i liten grad skjedd endringer de siste tretti årene. I denne banebrytende boken gir Chris Hackley en sosialkonstruksjonistisk kritikk av de populære tilnærmingene til undervisning, teoriutvikling og skriving innen markedsføring. Med grunnlag i et bredt spekter av oppdaterte studier fra både Europa og Nord-Amerika, presenterer Dr. Hackley sine argumenter på to nivåer. For det første argumenterer han for at den dominerende styringen i markedsføringsundervisningen, preget av en nordamerikansk tradisjon, reproduserer myter om hva praktisk relevant teori er og hvilken rolle profesjonell utdanning har innen ledelsesfag. For det andre foreslår han en utvidet teoretisk tilnærming og en fornyet kritisk agenda for forskning, teoriutvikling og undervisning innen markedsføring. Hackleys tilnærming er intellektuelt grundig og involverer kritiske perspektiver som kan bidra til å heve standardene og relevansen i markedsføringsfaget.