Boken 'Marketing Fashion' utforsker mote som et samfunnsfenomen som har fanget interessen til akademikere fra mange disipliner, inkludert historie, sosiologi, antropologi, psykologi og markedsføring, ofte med et tverrfaglig perspektiv. Mote speiler samfunnsmessige endringer, kulturelle normer og verdier over tid. Den kan tolkes som både vanlige hverdagspraksiser, identitets- og statuskonstruksjoner, samt være nært knyttet til kunstverdenen. I denne boken legges det vekt på markedsføringens betydning og hvordan markedsførere påvirker samfunnet gjennom mote på både direkte og subtile måter. Den redigerte samlingen gir en kritisk refleksjon over motens innflytelse i dagens samfunn og hvilken rolle markedsføring og markedsførere spiller i prosessen med å definere, skape og bevare mote, men også i å avvikle mote som ikke lenger er tidsriktig. Boken bygger videre på eksisterende kunnskap for å gi en dypere forståelse av markedsførernes rolle som kulturelle agenter i å bestemme mote og dens markeder. Bidragsyterne til boken er internasjonale, avanserte forskere fra ulike akademiske felt.