Marketing Strategy for the Creative and Cultural Industries
Produktbeskrivelse
Utvikling og implementering av markedsføringsstrategier er en essensiell del av enhver virksomhet, og få bøker tar for seg dette med fokus på kreative industrier. Denne læreboken gir studenter og ledere innen de kreative næringene et solid grunnlag for hvordan man kan maksimere effekten av markedsføringen på tvers av ulike forretningsmodeller i de kreative og kulturelle sektorene. Forfatteren, en erfaren pedagog innen kulturmarkedsføring, tilfører en kontekstuell forståelse av sektoren for å kaste lys over feltet ved å: • ta en strategisk tilnærming til utviklingen av markedsplans; • samle strategisk planlegging, markedsundersøkelse, målsetting samt markedsføringsteori og praksis; • forklare hvordan innholdsmarkedsføring på sosiale medier fremmer relasjoner til forbrukerne, slik at de går sammen om å promotere det kreative produktet. Gjennom et variert utvalg av læringsøvelser og virkelige eksempler viser denne teksten studentene hvordan de kan lage vellykkede markedsføringsplaner for sine kreative virksomheter. Denne oppdaterte utgaven.