Denne kritiske og aktuelle antologien belyser viktigheten av propaganda i samtalene om dagens medielandskap og dets informasjonsøkosystemer. Boken undersøker hvordan begrepet «propaganda», som er en grunnleggende komponent innen medie- og kommunikasjonsstudier, nylig har blitt erstattet av alternative begreper som desinformasjon, feilinformasjon og falske nyheter. Disse termene klarer imidlertid ikke å fange opp kontinuitetene og forstyrrelsene knyttet til systematiske forsøk på å (mis)lede offentlig mening. Redigert av Nelson Ribeiro og Barbie Zelizer, fremhever denne samlingen hvordan slike begreper må forstås som en del av en lang tradisjon av propaganda, snarere enn som nye fenomener som kun har oppstått i den digitale medieomgivelsen. Kapitlene utforsker strategier og virkninger av propaganda gjennom et mangfold av globale case-studier, som inkluderer både demokratier og autokratiske regimer. Boken fremhever nødvendigheten av å forstå propagandistiske former og strategier for å kunne gripe hvordan de påvirker opinionen.