Dette redigerte verket gir en global oversikt over de umiddelbare konsekvensene pandemien COVID-19 hadde på lokale og nasjonale film-, TV-, strømme- og sosiale medier-industrier. Det undersøker grundig hvordan disse bransjene håndterte krisen. Gjennom innsiktsfulle fortellinger fra frontlinjene presenterer "Media Industries in Crisis" en ramme for interessenter, ledelseslærdommer og presserende kommentarer for å avdekke naturen av krisehåndtering og kommunikasjon. Forfatterne demonstrerer hvordan disse industriene ikke bare har overlevd, men også ofte blomstrer til tross for kritiske nasjonale og regionale kriser, kriger, finansielle sammenbrudd og klimakatastrofer. Denne internasjonale samlingen inneholder case-studier fra 16 land og undersøker hvordan medieindustrier har håndtert disse utfordringene, ofte ved å omprofilere seg som "nødvendige", samtidig som de engasjerer seg i maktspill innen politikk, økonomi og kultur. Kapitlene avdekker viktige lærdommer knyttet til fremtidige sammenbrudd, tektoniske skifter og de kampene som ligger foran oss.