TAYLOR & FRANCIS LTD

Media, Religion and Culture

Media, Religion and Culture

Produktbeskrivelse

Religion har alltid vært formet av medier i sin samtid, og i dag lever vi i en mediekultur som i stor grad påvirker våre tanker og handlinger. Religiøse troende, samfunn og institusjoner benytter medier både som verktøy for kommunikasjon og som arenaer der de konstruerer og uttrykker sin identitet, utøver sin tro og bygger fellesskap. Denne engasjerende boken gir en omfattende innføring i det moderne feltet som omhandler religion, medier og kultur. Den utforsker det religiøse innholdet i medietekster, samt hvordan religiøse mottakere tilpasser og gjenbruker disse tekstene i sitt eget religiøse arbeid. Boken ser nærmere på hvordan nye medieformer gir rom for nye religiøse stemmer, hvor enkeltpersoner omdefinerer religionens rolle og utvikler og fremfører sin religiøse identitet. Jeffrey H. Mahan inkluderer eksempler fra både etablerte og nye religioner, og hver kapittel avsluttes med innsiktsfulle refleksjoner fra ledende fagpersoner innen feltet. Boken er rikt illustrert gjennomgående.

Prishistorikk

Lavest
817 KR
Høyest
852 KR
Gjennomsnitt
835 KR
Median
834 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Media, Religion and Culture
GTIN/EAN/ISBN 9780415683203
Kategorier Bøker