TAYLOR & FRANCIS LTD

Media Strategy and Military Operations in the 21st Century

Media Strategy and Military Operations in the 21st Century

Produktbeskrivelse

Boken "Media Strategy and Military Operations in the 21st Century" undersøker hvordan medialisering påvirker samspillet mellom krig, medier og samfunn, med særlig fokus på Israel Defense Forces (IDF). Siden tidlig på 2000-tallet har IDF gjennomgått en intens medialisering som har forvandlet mediene til et viktig verktøy for forståelse av deres militære aktiviteter. Mediene har blitt brukt strategisk for å bygge offentlig støtte og forme sivile oppfatninger rundt konflikt og sikkerhet. Dette grunnleggende skiftet kan deles inn i fire distinkte faser, tilpasset de operative utfordringene IDF har stått overfor i denne perioden. Disse omfatter Al-Aqsa Intifada i 2000, den ensidige tilbaketrekningen fra Gaza i 2005, den andre Libanonkrigen i 2006, og de påfølgende Gaza-konfrontasjonene fra 2008 til 2014. Boken viser hvordan IDFs mediepolitikk har utviklet seg fra en begrenset forståelse av sin rolle, preget av en klar separasjon mellom operative og mediehandlinger, til en mer helhetlig tilnærming.

Prishistorikk

Lavest
523 KR
Høyest
545 KR
Gjennomsnitt
535 KR
Median
534 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Media Strategy and Military Operations in the 21st Century
GTIN/EAN/ISBN 9780367596354
Kategorier Bøker