Mindfulness-based Interventions with Children and Adolescents
Produktbeskrivelse
Denne boken gir en omfattende gjennomgang av mindfulness-baserte intervensjoner for spesifikke områder av fungering hos barn og unge, og presenterer nye perspektiver og innsikter. Bygget på en solid forsknings- og praksisbakgrunn, tar den for seg hva mindfulness innebærer, undersøker de psykologiske prosessene som kan ligge til grunn for mindfulness, og utforsker hvordan man kan vurdere det. Mindfulness handler om hvordan vi kan være oppmerksomme på og til stede for alt som skjer i våre daglige liv. Boken trekker på aktuell forskning innen feltet for å belyse emner som de grunnleggende prinsippene for å undervise mindfulness til barn og ungdom; vurdering av mindfulness i denne befolkningen; anvendelse av mindfulness i utdanningsmiljøer; og kliniske anvendelser innen mental helse, inkludert rusmisbruk, hyperaktivitet og intellektuelle og utviklingsmessige funksjonsnedsettelser. Med bidrag fra internasjonalt anerkjente klinikere og forskere gir denne boken en balansert fremstilling av styrker og svakheter i feltet.