Multilingual Learning: Assessment, Ideologies and Policies in Sub-Saharan Africa
Produktbeskrivelse
Denne redigerte boken bygger videre på Erling et al.s (2021) arbeid, "Multilingual Learning and Language Supportive Pedagogies in Sub-Saharan Africa", og tar for seg betydningen av multilinguale pedagogiske strategier i utdanningssystemene i Sub-Sahara Afrika. Første volum presenterte flere innovative tilnærminger, inkludert multilinguale pedagogier som lar studenter utnytte sine fulle språklige ressurser, samt translanguaging og andre språkstøttende metoder. Til tross for den positive utviklingen angående de pedagogiske strategiene i det første volumet, har det vært begrenset fremgang i implementeringen av flerspråklig utdanning i regionen. Denne oppfølgeren undersøker hvorfor tidligere koloniale språk og enspråklige tilnærminger fortsatt dominerer utdannelsessystemene, til tross for at det finnes multilinguale pedagogier og ressurser som fungerer effektivt, samt omfattende bevis på at elever sliter med å lære i språk de ikke forstår. Boken gir en dypere forståelse av de interne og eksterne faktorene som påvirker dette fenomenet, og tilbyr viktige perspektiver for fremtidig utvikling innen flerspråklig utdanning.