Denne grundig reviderte utgaven tilbyr råd om identifikasjon, vurdering og støtte til tospråklige elever, og hjelper fagfolk med å skille mellom lesevansker forårsaket av tospråklighet eller flerspråklighet og dysleksi. Boken er et essensielt verktøy for personalutvikling og inneholder innovative tilnærminger innen teknologi og undervisningsprogrammer som er fordelaktige for flerspråklige elever. Den gir også råd om læring av flere språk. Med bidrag fra eksperter over hele verden, gir boken innsikt i viktige temaer, inkludert: vurderingen av flerspråklige elever, påvirkningen av dysleksi på tospråklighet, leseutfordringene for elever fra urfolkssamfunn, rollen til spesialpedagogisk koordinator i identifisering av barn med engelsk som andrespråk og dysleksi, samt de emosjonelle behovene til elever med bi-/flerspråklighet og dysleksi. Denne boken vil være til nytte for alle som er involvert i utvikling av litterasitet og språklæring, spesielt i lys av den økende mangfoldigheten i dagens utdanningssystem.