Denne redigerte boken gir forskningsbasert innsikt i bruken, produksjonen og vurderingen av multimodale tekster i undervisningen og læringen av engelsk som andrespråk (EAL). Boken reflekterer den økende interessen for forskning på EAL, med et stadig voksende antall engelskelever verden over og den økende relevansen av EAL i ulike utdanningssystemer. Volumet undersøker ulike aspekter ved engelsk fra et multimodalt perspektiv og fremhever empirisk forskning fra fem kontinenter og på alle tre utdanningsnivåer. Gjennom å anvende rammeverk basert på Multimodal Social Semiotics og Systemic Functional Linguistics, fokuserer kapitlene på bruken og mulighetene med multimodale tekster innen pedagogikk, litteratur, kultur, tekstproduksjon, vurdering og læreplanutvikling relatert til EAL. Ved å rette oppmerksomheten mot betydningen av moduser som går utover tale og skrift i EAL, gir boken et bredt spekter av perspektiver og erfaringer som kan anvendes mer generelt og inspirere til videre forskning og praksis.