Boken "Multiperspectivity on School Bullying" gir en unik og omfattende fremstilling av skolemobbing fra flere perspektiver, inkludert skoler, lærere, foreldre, studenter og institusjonelle myndigheter. Den synliggjør mangfoldet av synspunkter og diskuterer hvordan disse påvirker håndteringen av mobbing, noe som i sin tur kan forbedre mental helse og velvære blant barn. Ved å trekke på forskning fra en rekke land, inkludert undersøkelser utført av forfatteren i Australia, utforsker denne boken erfaringer knyttet til mobbing og debatterer hvordan mobbing best kan forstås, håndteres og forebygges. Den skisserer hva som er nødvendig for å oppnå en felles forståelse av problemet, samt for å kunne utvikle og implementere mer effektive anti-mobbeprogrammer. Boken tar også for seg både historiske og kulturelle faktorer relatert til mobbing og vold; presenterer viktige teoretiske og forskningsmessige perspektiver på mobbing; belyser oppfatningene til ulike sosiale grupper som blir berørt av mobbing; og analyserer hvordan disse ulike synspunktene kan bidra til en mer helhetlig tilnærming til problemet.